e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru.
Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.
Co dają e-Doręczenia?
- Wygoda i szybkość: Wysyłaj i odbieraj pisma urzędowe online, bez wychodzenia z domu, 24/7, bez czekania na listonosza, a otrzymasz powiadomienie od razu.
- Bezpieczeństwo i pewność: Masz pewność, kto wysłał dokument (i że to nie podszywacz) oraz kiedy został odebrany, co jest prawnie wiarygodne (jak list polecony), są całkowicie bezpieczne, bo chronione zaawansowanymi metodami szyfrowania i sprawdzania tożsamości.
- Niezależność od adresu: Korespondencja dociera do Twojej skrzynki e-Doręczeń, niezależnie od zmian miejsca zamieszkania.
- Oszczędność: Usługa jest bezpłatna, oszczędza czas i koszty związane z wysyłką papierową Dzięki szybszej wymianie informacji, skraca się czas załatwiania Twoich spraw urzędowych
Dodatkowe informacje:
- Korespondencja wysyłana do podmiotu publicznego za pomocą publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) jest darmowa dla wszystkich.
- Korespondencja między obywatelami, firmami i innymi podmiotami niepublicznymi, w tym zawodami zaufania publicznego (ZZP), jest płatna. Ceny zależą od informacji o kwalifikowanych dostawcach usług (KDU).
- Operatorem wyznaczonym jest Poczta Polska S.A.
- Aktualny cennik usług dostępny jest na stronie Poczzty Polskie pod linkiem https://bip.poczta-polska.pl/cennik-purde-i-puh/
- Adresy do e-Doręczeń dla osób fizycznych założone po 1 marca 2025 roku są wpisywane do Bazy Adresów Elektronicznych bezterminowo, a adresy założone przed tym dniem mają już bezterminowy okres ważności.
Jak założyć i aktywować adres do e-Doręczeń:
Szczegóły jak założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń znajdziesz na rządowej stronie pod adresem https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/jak-zalozyc-adres-i-skrzynke-do-e-doreczen








